Duża część przedsiębiorstw transportowych ma problem, czy podnajmować przyczepki czy je mieć na własność?
Nie tylko firmy transportowe poszukują sprzętu do przewożenia rzeczy. Bywają to również firmy budowlane.
Nie jest istotne, jaki profil ma nasza firma i czy jesteśmy lokalnym czy dużym przedsiębiorcą.


Źródło: http://www.flickr.com

Jeżeli zajmujemy się przewozem rzeczy, to na pewno niezbędna jest nam odpowiednia flota. Pewne spółki wybierają duże ciężarówki, a pozostałe — przyczepy. Decyzja zależy tu od dyrektora firmy, choć w niektórych przypadkach jest ona podyktowana okolicznościami zewnętrznymi (na przykład — co oraz na jakich trasach przewozimy). Jeżeli zechcemy przyczepę kupić, to trzeba się zastanowić, czy potrzebujemy nową czy używaną. Faktem jest to, że taka z drugiej ręki będzie o wiele tańsza. Jednak wówczas dokładnie trzeba ją skontrolować, nim dokonamy zakupu. Problem w tym, że powinna być ona sprawna. Jeżeli zamawiamy nową, to pewnie dostaniemy do niej gwarancję. Na szczęście większość spółek proponuje teraz możliwość zakupu na raty. Jeżeli mamy plan, by mieć przyczepkę na własność, to powinniśmy pamiętać o tym, że trzeba ją zarejestrować oraz ubezpieczyć. Mimo że nie jest ona osobnym pojazdem, to takie mamy w naszym kraju prawo. Trzeba złożyć wniosek w Wydziale Transportu i Komunikacji oraz zrobić wszystkie opłaty. Potem otrzymamy dowód oraz tablice rejestracyjne.
Aby nie musieć zmagać się z takiego rodzaju procedurami znaczna część firm decyduje się dzisiaj na dzierżawienie przyczep.
Czy analizowana problematyka żywo Cię zainteresowała? Jeśli tak, to kliknij ten link, a tam zobaczmy także (https://www.akumulator24.com.pl/prostowniki.html) inne teksty.
Jest to znaczny plus dla tych, którzy nie lubią marnować czasu na niepotrzebne bieganie na przeglądy albo do urzędu.