Czym jest tzw. paliwo arktyczne oraz kiedy jest ono sprzedawane?

Teoretycznie żaden kierujący nie musi się martwić, co tankuje do baku – przepisy obowiązujące sprzedawcę wykonują to za niego. W rzeczywistości jednak bywa różnorodnie.
Paliwa zimowe, zwłaszcza olej napędowy i gaz LPG, bardzo różnią się od paliw oferowanych latem.

O tym, jakiego rodzaju paliwo ma płynąć z dystrybutora w zależności od pory roku, decydują regulacje prawne, przy czym są one relatywnie niewymagające: minimalna temperatura blokowania chłodnego filtru paliwa przez ON to -20 stopni Celsjusza. Nie oznacza to jednak, że jeśli dla przykładu paliwo spełnia takie kryteria, to dowolne auto w temperaturze do -20 stopni Celsjusza uruchomi się bez problemu. Przepisy nie mówią niczego o temperaturze mętnienia ON, która jest o kilka stopni większa. Tymczasem dieslowskie układy wtryskowe posiadają różną tolerancję na zmętniałe paliwo. Jeden samochód da się uruchomić bez najmniejszego kłopotu, natomiast drugi odmówi współpracy przykładowo przy -16 stopniach Celsjusza. Na szczęście podawana wytrzymałość na niską temperaturę ma minimalne wymagania.
paliwo
Uczciwi wytwórcy czy też sprzedawcy paliw podczas nieco większych mrozów bardzo dbają o to, żeby paliwo było dostosowane do aktualnie panujących warunków atmosferycznych. Na co poniektórych stacjach paliw w zimie stale są dostępne również paliwa arktyczne o nieco podwyższonej wytrzymałości na zimno, dla przykładu do -32 stopni Celsjusza. Temperaturę blokowania chłodnego filtra przez ON można by także własnoręcznie obniżyć o kilka stopni, dolewając do baku depresator zwany również antyżelem.

Jeżeli opublikowany tu materiał jest dla Ciebie ekscytujący, to bez lęku sprawdź też uwagi na temat (http://www.l-express.pl/zapisz-sie/) – one również są godne Twojej uwagi.

Tego typu środek może pomóc jedynie w takiej sytuacji, kiedy będziemy dolewali go do baku z odpowiednim wyprzedzeniem. W niczym nie pomoże, jeśli z oleju napędowego już wytrąciła się parafina.

Wtedy można jedynie wstawić samochód do ciepłego garażu, natomiast podgrzane paliwo samo już odzyska swoje cechy. Niestety tego typu samochodu nie da się prędko uruchomić na trasie.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,